اخبار

ایران در چه صورت از مرحله گروهی صعود میکند

چه امتیازی میدهید

به گزارش “ساوج مگ”، سه شیرها این فرصت را پیدا کردند که سریعتر از سایر مسابقات صعود خود را به مرحله بعد قطعی کنند، اما شاگردان گرت ساوتگیت به تساوی بدون گل مقابل آمریکا بسنده کردند تا همه چیز به این رقابت ها کشیده شود. هفته آخر

ایران چگونه صعود میکند؟

در پایان دور دوم، انگلیس 4 امتیاز، ایران 3 امتیاز، آمریکا 2 امتیاز و ولز یک امتیاز کسب کردند تا شاگردان ساوت گیت و کی روش بیشترین شانس را برای صعود دارند.

هفته پایانی به طور همزمان روز سه شنبه برگزار می شود که ایران به مصاف آمریکا و ولز با انگلیس می رود. در بین سه حالت بازی تیم ملی، یک راه (برد) منجر به صعود قطعی و یک حالت (باخت) منجر به حذف نهایی می شود، اما شرط تساوی پیچیده است.

تساوی ایران و آمریکا قطعا آمریکا را از جام جهانی حذف می کند اما ولز شانس صعود دارد.

نوشته های مشابه

اگر ولز بدون توجه به تعداد اختلافات این دیدار موفق شود انگلیس را شکست دهد، دوستان گرت بیل راهی مرحله حذفی خواهند شد چرا که اختلاف ایران 2- و در بدترین حالت اختلاف ولز -1 می شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  رتبه نخست آسیا به ایران برگشت

بدین ترتیب شانس ایران برای صعود در جدول احتمال 55 درصد خواهد بود و احتمال حذف تیم ملی 45 درصد برآورد شده است. یعنی از 9 موقعیت ممکن، 5 مورد صعود تیم ملی را تعیین می کند و 4 احتمال دیگر تیم ها را صعودی می داند.

بد نیست یک بار دیگر به این موقعیت ها نگاهی دقیق بیندازید:

  1. برد ایران: ارتقاء
  2. برد ایران: ارتقاء
  3. برد ایران: ارتقاء
  4. تساوی ایران/بازنده ولز: صعود
  5. قرعه کشی ایران/ قرعه کشی ولز: ارتقاء
  6. تساوی ایران/برد ولز: حذف
  7. از دست دادن ایران: حذف
  8. از دست دادن ایران: حذف
  9. از دست دادن ایران: حذف

البته شکست بیش از شش گل ولز از انگلیس یک موقعیت تقریبا غیرممکن است که در این صورت ایران و ولز پیشرفت خواهند کرد. همچنین اگر ولز 4-0 انگلیس را شکست دهد و ایران 2-2 مقابل آمریکا مساوی کند، ایران و ولز دوباره به مصاف هم خواهند رفت.

اما با توجه به اینکه چنین احتمالی از نظر فوتبالی نزدیک به صفر است، از حوصله تحقیق خارج است. در هر صورت با محاسبه این دو وضعیت، احتمال صعود ایران روی کاغذ به حدود 60 درصد می رسد.

اما ایران هم شانس صعود در گروه را دارد. در صورت تساوی انگلیس و ولز، شاگردان کی روش با پیروزی مقابل آمریکا در صدر گروه قرار خواهند گرفت.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  احداث ١٢٠ حلقه چاه جدید و احیاء ١٠٠ حلقه چاه قدیمی برای گذر از پیک کم آبی استان

در مجموع، تیم ملی شانس قابل توجهی برای صعود دارد و به جرات می توان گفت که آن ها هرگز تا این حد به صعود از مرحله گروهی نزدیک نشده اند.

در دو نوبت قبلی (1998 و 2018) که هفته دوم با سه امتیاز برای ایران به پایان رسید، تیم ملی در مرحله پایانی به مصاف دو تیم قدرتمند آلمان و پرتغال رفت و طبیعتا شانس چندانی برای موفقیت مقابل این تیم ها نداشت. اما حالا ایران رقیب آن تیم آمریکا است که در این دو بازی به وضوح خود را تیمی آسیب پذیر نشان داده است.

محمدرضا کرمی

میتوانید برای افزودن کسب و کار خود به صورت "رایگان" در سایت به ما پیام دهید 09375473322

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. شما بهترین سامانه ثبت آگهی هستید و واقعا خیلی راحت میشه در این سایت ثبت شغل ثبت شغل انجام داد.

  2. تبلیغ در گوگل رایگان هم انجام میدید؟ من میخوام تبلیغات رایگان در گوگل انجام بدم. لطفا راهنمایی میکنید
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا