مجله

طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون سیخ

5/5 - (1 امتیاز)

کباب کبابی یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که برای کسانی که جایی برای تهیه کباب ندارند مناسب است.آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون سیخ را ببینید. فر بدون سیخ، با ساوج مگ ادامه دهید.

اولین قدم طرز تهیه کباب کوبیده در فر

برای تهیه کباب کوبیده در فر ابتدا پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی آن را در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه داخل کاسه قرار می دهیم.

قدم دوم

توجه داشته باشید که برای تهیه کباب کوبیده باید از مخلوط گوشت گوساله و گوسفند استفاده شود. اگر گوشتی که استفاده می کنیم کم چرب است باید 100 گرم شنبلیله آسیاب شده و به گوشت اضافه شود.

طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون سیخ

قدم سوم طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون سیخ

در این مرحله مواد کباب را خوب مخلوط می کنیم تا خوب مخلوط شوند. توجه داشته باشید که خمیر باید حداقل 15 دقیقه ورز داده شود تا کشدار و چسبنده باشد و از سیخ جدا نشود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  تهراندشت کجاست

مرحله چهارم

حالا درب قابلمه را سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم مواد با هم ترکیب شود. بعد از این مدت مخلوط کباب رنده شده را از یخچال خارج کرده و شروع به درست کردن می کنیم.


قدم پنجم

چون سیخ ها رو نمیتونیم تو فر بزاریم روی سیخ پهن رو با فویل میپوشونیم تا دور سیخ رو فویل بپوشونه و مقداری از مخلوط کباب رو به اندازه نارنگی برمیداریم و روی سیخ میزاریم. فویل برای یک شوخی).

قدم ششم

حالا سس کباب را روی سیخ ها بمالید و با انگشتان خود طرح بزنید و فویل را به همراه سس زده شده به آرامی از روی سیخ ها بردارید. سپس یک تکه فویل دور سیخ بپیچید و به سیخ زدن کباب ها ادامه دهید.

قدم هفتم

تمام مواد کباب را به همین ترتیب روی فویل به سیخ بکشید. بعد فر را تا بالاترین درجه روشن کنید، سپس کباب ها را به همراه گوجه فرنگی و فلفل سبز در سینی فر چرب شده قرار دهید.

طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون سیخ

قدم هشتم

وقتی فر خوب گرم شد، فر را در فر قرار دهید و صبر کنید تا کباب های یک طرف آن پخته شود، سپس به آرامی آن ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته و کاملا پخته شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  لیست فروشندگان پیچ و مهره در تهران

قدم نهم

یادتان باشد اگر کباب کبابی را در فر با دمای کم بپزیم خشک می شود و سفت می شود. به همین دلیل باید با بالاترین حرارت فر و در کمترین زمان بپزیم. بعد از اینکه همه کباب ها پخته شد از فر خارج می کنیم.


قدم دهم

در این مرحله کره را آب کرده و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. وقتی کباب ها هنوز گرم هستند مخلوط کره و زعفران را روی آن ها می زنیم سپس به سلیقه خود با نان یا برنج سرو می کنیم.


در این مقاله سعی کردیم تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم آموزش طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون سیخ را به بهترین شکل به شما عزیزان معرفی کنیم.

محمدرضا کرمی

میتوانید برای افزودن کسب و کار خود به صورت "رایگان" در سایت به ما پیام دهید 09375473322

نوشته های مشابه

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. سلام خیلی مطلب خوبی بود فقط یک سوال داشتم در مورد اینکه طرز تهیه کباب کوبیده با فویل فرق خاصی با این مطلب شما داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا