اخبار

رتبه نخست آسیا به ایران برگشت

چه امتیازی میدهید

به نقل از “ساوجمگ”، سایت رده بندی آنلاین فیفا در پایان هر روز از جام جهانی، رده بندی تیم های ملی جهان را به روز می کند، پس از شکست ایران مقابل انگلیس، تیم ملی با 6 پله سقوط در رده 26 جهان قرار گرفت. با پیروزی ژاپن مقابل آلمان صدرنشین آسیا را نیز از دست داد.

از آنجایی که جام جهانی ارزشمندترین تورنمنت گلزنی تیم ملی فیفا است، با هر برد و باخت، رده بندی تیم ها دستخوش تغییرات اساسی می شود. نمونه آن در پایان دور اول مسابقات بود که ایران به رده سوم آسیا سقوط کرد اما پیروزی مقابل ولز تیم ملی را به جایگاه قبلی خود بازگرداند.

فیفا به مسابقات جام جهانی وزن یا ارزش 50 داد تا رده بندی تیم ها در رده بندی آنها مشخص شود. بدین ترتیب برای محاسبه امتیاز بازی، اختلاف امتیازات تیم ها برای برد، باخت یا تساوی ضرب می شود و عدد نهایی بدست آمده نیز در عدد 50 ضرب می شود. این وزن برای مسابقاتی مانند لیگ ملت های یوفا 15 است. یا مقدار محاسبه شده برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 25 است.

باخت تیم ملی ژاپن

پس از شکست ایران مقابل انگلیس، 17.30 امتیاز از نتایج قبلی ایران کسر شد. از آنجایی که انگلیس در رده بندی فیفا بالاتر از ایران قرار دارد، این میزان امتیاز منفی برای تیم ملی محاسبه شد، اما برد مقابل ولز با ۲۶.۳۱ امتیاز مثبت به دلیل بالاتر بودن ولز از تیم ملی بود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  همای سعادت در طالقان رویت شد
نوشته های مشابه

به این ترتیب و با حذف 2 امتیاز مذکور، تیم ملی در مجموع 6.90 امتیاز مثبت از 2 بازی نخست خود در جام جهانی کسب کرد و پس از سقوط به رده 26 جهان، این بار به رده بیست و یکم صعود کرد. برد 2 روز پیش لهستان باعث شد دوستان لواندوفسکی بالاتر از تیم کی روش باشند وگرنه تیم ملی بیستم جهان بود.

اما ژاپن که موفق شد با غافلگیری و شکست آلمان به مقام اول آسیا دست یابد، پس از شکست خیره کننده مقابل کاستاریکا به رده دوم سقوط کرد. ژاپنی ها ابتدا با پیروزی مقابل آلمان امتیاز مثبت 29.49 کسب کردند، اما باخت به کاستاریکا امتیاز منفی 29.53 را برای آنها به همراه داشت. شکست مقابل کانادا در بازی دوستانه پایانی قبل از جام جهانی نیز باعث شد تا 2.91 امتیاز منفی به حساب سامورایی ها وارد شود، بنابراین مجموع تیم هاجیمه موریاسو در بازی های اخیر فیفا 2.94 امتیاز منفی است.

به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران که برای چند روز مقام اول آسیا را از دست داده بود، دوباره موفق شد مقام اول قاره کهن را از آن خود کند. البته این رده بندی روزانه به روز می شود و باخت یا برد مقابل آمریکا و همچنین عملکرد ژاپن در ادامه مسابقات تاثیر مستقیمی در رده بندی نهایی دارد. در صورت پیروزی شاگردان کی روش مقابل آمریکا، ملی پوشان 27.81 امتیاز مثبت خواهند گرفت اما باخت در این دیدار 22.19 امتیاز منفی خواهد داشت. امتیاز تساوی نیز برای ایران 2.81 امتیاز مثبت است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  زیر و بم کامپوزیت دندان

در مورد سایر رده بندی ها می توان به صعود فرانسه به رتبه دوم جهان اشاره کرد. شاگردان مارتینز پس از شکست بلژیک مقابل مراکش به رده سوم سقوط کردند. آرژانتین نیز به رتبه چهارم سقوط کرد. سایر تغییرات قابل توجه شامل صعود سوئیس با چهار پله صعود به رتبه یازدهم جهان و سقوط آلمان با چهار پله به رتبه پانزدهم جهان است.

برد بزرگ مراکش آنها را به رتبه هجدهم جهان رساند. لهستان نیز با 6 پله صعود به رده بیستم رسید. ولز در این رده بندی هفت پله سقوط کرد و اکوادور پس از نتایج خوب خود 12 پله صعود کرد.

محمدرضا کرمی

میتوانید برای افزودن کسب و کار خود به صورت "رایگان" در سایت به ما پیام دهید 09375473322

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. تبلیغ در گوگل رایگان هم انجام میدید؟ من میخوام تبلیغات رایگان در گوگل انجام بدم. لطفا راهنمایی میکنید
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا