اخبار

افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

مسکن بخرید...

چه امتیازی میدهید

سال ۱۴۰۲ در آخرین روزهای خود است و بسیاری از مردم در پی قیمت مسکن برای خرید هستند و برخی دیگر در حال بررسی افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ هستند. به صورت معمول در بازه زمانی نزدیک به عید یک زمان بسیار مناسب برای ورود به مسئله خرید و فروش مسکن است و یک رشد نسبی در برخی از نقاط ایران را نیز داشته ایم نقاطی همچون: منقطه ۵، منطقه ۲ و محدوده های مرکزی مناطق ۹ و ۱۰ شاهد رشد در معاملات بوده ایم اما این معاملات به قوت سال‌های قبل نبوده و نیست.

یکی از کارشناسان ملک در تهران صحبتی در مورد چشم انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ انجام داده که قابل تفکر است و طبق فرمایشات ایشان شاهد افزایش قیمت در سال آینده نیز خواهیم بود گفته ایشان : در بحث ملک و آپارتمان و شرایط این بازار در روزهای انتهایی سال ۱۴۰۲ و نزدیکی ورود به سال جدید، این است که با توجه به آنچه دولت در سیاست‌ها، برنامه‌های اقتصادی و برنامه و بودجه‌ای که به مجلس ارائه داده است، تورم و افزایش قیمتی در حوزه خدمات، کالا و همچنین ملک و آپارتمان را تایید و تعریف کرده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  سمینار بزرگ <> در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد.

همچنین طبق فرمایشات ایشان طبق بررسی ها و محسباتی که انجام شده چیزی در حدود 30 الی 40 درصد رشد قیمت در بازار مسکن ما خواهیم داشت البته این در صورتی است که دست دلالان و سودجویان بازار ملک را از این مسئله کوتاه نگه داریم که به قولی عملیست نشدنی!

نوشته های مشابه

خرید کنید

متقاضیانی که قصد خرید منزل و آپارتمان برای استفاده شخصی را دارند و یا به فول معروف مصرف کننده هستند حتما خرید خود را در سال ۱۴۰۲ انجام دهند چرا که در سال آینده طبق بررسی های مشاهده شده شاهد رشد تا ۵۰ درصد در قیمت آپارتمان خواهیم بود.

مسائلی که در افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ دخیل هستند

یک آپارتمان از اجزای بسیاری ساخته میشود و رشد قیمت در هر یک از این عناصر نتیجه‌ای جز رشد قیمت در مسکن در پی نخواهد داشت. آهن، مصالح ساختمانی، بلوک، سیمان، کاشی، کچ، ابزارآلات، لوله و سیم و… از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت یک واحد آپارتمان خواهند بود.

تاثیر رشد قیمت بلوک در قیمت مسکن

به گفته شرکت خانه بلوک : در سالی که گذشت رشد قابل توجهی در ابزار و مصالح و بلوک داشتیم که در سال ۱۴۰۳ این رشد قیمت‌ها بر رشد قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود. در پی افزایش قیمت بلوک شرکت‌های فراوانی افزایش قیمت را داشته و این مسئله بزودی دربرگیرنده مسکن نیز خواهد بود. ارتباط مستقیم قیمت ارز با مصالح ساختمانی از جمله قیمت بلوک و رشد قیمت بلوک قطعا مسکن رشد خواهد داشت اما میتوان گفت مسکن یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها به شمار میرود و همچنان یک گزینه مناسب چه برای سرمایه گذاری و چه مصرف میباشد.

پیش بینی قیمت مسکن

جذابیت مسکن برای سرمایه گذارها

مسکن همواره برای ایرانیان دارای جذابیت است و سرمایه گذاری به شمار میرود که همه ایرانیان علاقه و تسلط بیشتری به این نوع سرمایه گذاری دارند. با توجه به عمق سرمایه گذاری در ایران و تقاضای مصرفی که در بازار ایران رو به نزول است سرمایه گذاری در مسکن یکی از بهترین و کم خطرترین سرمایه گذاری به شمار میرود.
ارتباط مستقیم قیمت مسکن با ارز یکی از عواملی است که باعث میشود سرمایه گذاران علاقه خاصی به این سرمایه گذاری داشته باشند و حاصل این موضوع خرید مسکن توسط سرمایه گذار باشد.
البته این نوع خریدها تاثیر زیادی در رشد قیمت مسکن ندارد زیرا تقاضای مصرفی میتواند عامل رشد خوب قیمت مسکن به شمار برود که در ایران این مسئله رشدی ندارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  زیر و بم کامپوزیت دندان

محمدرضا کرمی

میتوانید برای افزودن کسب و کار خود به صورت "رایگان" در سایت به ما پیام دهید 09375473322

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا