اخبار

احداث ١٢٠ حلقه چاه جدید و احیاء ١٠٠ حلقه چاه قدیمی برای گذر از پیک کم آبی استان

چه امتیازی میدهید

حمیدرضا نامداری امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی آب و در آستانه روز ملی درختکاری برگزار شد، اظهار کرد: باید نگاه دقیق و متفاوتی به حوزه آب داشته باشیم. باید آب متعارف به غیر متعارف هدایت شود لذا نگاه و سیاست دولت این است که از ظرفیت استان برای آب شرب و استفاده بهینه مصرف شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان البرز که سال‌های قبل به عنوان باغ شهر تعریف شده بود، افزود: امروز شاهد بارگذاری جمعیت اضافه بر اکوسیستم استان هستیم. تنها ٢۵درصد از مصرف کنندگان آب شرب، پر مصرف و بد مصرف هستند و ٣ تا ۴ درصد مصرف بالا دارند که لازم است با آموزش و فرهنگ سازی مصرف بهینه در حفظ و نگهداری مایع حیات کوشا باشیم.

نامداری گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ٣٢٠هزار واحد، خدمات آب و فاضلاب در استان ارائه می‌شود و اگر میانگین جمعیت استان معادل تقریبی ۴ میلیون نفر ساکن البرز را در نظر بگیریم مصرف آب متفاوت از گذشته خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: در حوزه تامین آب با اقدامات انجام شده در حفظ و نگهداری از آبهای سطحی به میزان مورد نظر، دست پیدا کردیم. در این راستا با ساخت مخازن بیشتر و تصفیه خانه لازم می‌توان آب جاری بیشتری  را حفظ کرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  زیر و بم کامپوزیت دندان
نوشته های مشابه

نامداری با اشاره به گزارش هواشناسی در اعلام پاییز بدون بارش سال جاری، اظهار کرد: برای مدیریت کم آبی پیش رو و گذر از بحران احتمالی و تامین آب مصرفی، حدود ١٢٠ حلقه چاه جدید حفر و ١٠٠ حلقه چاه قدیمی مجدد احیا و بازسازی شد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده، ظرفیت تصفیه خانه شماره یک کرج از ١۶۵ لیتر در ثانیه تا ۴٣٠ لیتر در ثانیه افزایش یافت. علاوه بر افزایش ظرفیت تصفیه خانه شماره ٢، تصفیه خانه شماره ٣ نیز به ۵٧٠ لیتر در ثانیه رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با اشاره به بهبود آبرسانی شهرستانهای غرب استان، اضافه کرد: با احداث تصفیه خانه جدید حدود ٢۵میلیون متر مکعب در سال مشکلات شهرستان های غرب استان برطرف شد و در این راستا در حال حاضر نظرآباد و اشتهارد به آب سد طالقان متصل شدند.

وی گفت: ٧٠درصد از آب استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که می‌توان با تغییر آبیاری و استفاده از تجهیزات هوشمند و تکنولوژی روز و همچنین کاشت گیاهان متناسب با اقلیم به حفظ آب کمک کرد.

محمدرضا کرمی

میتوانید برای افزودن کسب و کار خود به صورت "رایگان" در سایت به ما پیام دهید 09375473322

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا