مجلهصنعت و تکنولوژی

ساخت مخزن استیل در کرج

چه امتیازی میدهید

مخزن‌ استیل ، یکی از مقاوم ترین مخازن موجود در بازار هستند که از موادی باکیفیت ساخته شده‌اند و کاربرد ویژه‌ای را در شرایط مختلف، ارائه می‌کنند. این نوع مخازن با جلوه درخشانی که دارند می‌توانند از انتخاب خوبی برای محیط‌های مدرن باشند؛ علاوه بر این مخازن استیل را می‌توانید در مکان‌های مختلف جا به جا کنید، که این ویژگی یکی از دلایل برتری این مخزن‌ها، نسبت به سایر نمونه‌ها، از جمله مخزن‌های بتنی ثابت است. برای اینکه بهتر بتوانید ویژگی و کاربرد این محصول را درک کنید، بهتر است با نحوه ساخت مخزن استیل، آشنا شوید؛ بنابراین در ادامه به بیان مراحل مختلف ساخت این مخازن خواهیم پرداخت:

ساخت مخزن استیل توسط مخازن ماشین وزین : https://makhazenmachine.com/steel-tank/

در مراحل اولیه ساخت مخزن استیل ، مهندسان و توسعه دهندگان بسیار با تجربه برای هدایت فرآیند طراحی محصول مورد نیاز هستند. در این نقشه ها ویژگی های محصول از قبیل اندازه، ضخامت و نوع ورق فلزی مورد استفاده، نوع و اندازه جوش و … با توجه به کاربرد محصول و مشخصات سفارشی و طراحی اولیه کانتینر ساختمانی مشخص شده است. پیشنهاد می شود.

پس از تایید طرح اولیه محصول توسط سازنده و مشتری، نوبت به برش و رول ورق های فلزی می رسد. این مرحله یکی از سخت ترین مراحل ساخت مخزن استیل است و نقش مهمی در نتیجه کار و کیفیت نهایی مخزن خواهد داشت.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  کاخ شمس (کاخ مروارید) کجاست؟

هنگامی که قطعات و اجزای مخزن استیل برش خورده و شکل گرفت، مرحله بعدی جوشکاری و اتصال صفحات با دقت و کیفیت بالا است. همانطور که قبلا ذکر شد، نوع جوش در مراحل اولیه طراحی و ساخت مخزن استیل مشخص شده و در این مرحله در محل انجام می شود.

در مراحل پایانی، مخزن با تجهیزات مدرن و تکنسین های متخصص به طور کامل تمیز می شود تا هرگونه نقص یا نشتی روی سطح آن برطرف شود.

پس از انجام مراحل فوق، لازم است با انجام تست های مختلف، کیفیت مخزن استیل بررسی شود. و به صورت تخصصی عیوب محصول را تصحیح کنید انجام تست های مختلف بستگی زیادی به استفاده از مخزن و ویژگی های مورد نظر مشتری دارد. و در نهایت باید با تایید کیفیت به مشتری تحویل داده شود.

فرآیند تولید مخزن استیل

  • خرید مواد اولیه مورد نیاز برای سفارش مشتری
  • اخذ تاییدیه مواد و گواهینامه های مربوطه
  • یک نقشه محصول ایجاد کنید
  • ابعاد و اطلاعات مهندسی را از یک طراح صنعتی دریافت کنید
  • پردازش مخروط ورق
  • با کاغذ بپاشید
  • ورق برای آماده سازی مراحل جوشکاری
  • روکش صندلی و روکش بدنه (خارجی)
  • فرآیند جوشکاری را با استفاده از دستگاه جوش مناسب شروع کنید
  • جوش پاس دوم با الکترود استیل 316
  • پایه لنز بالا و پایین
  • اتصال قطعات به بدن
  • نصب ضمیمه لنز
  • تست های PT، VT و ET برای تست های ابعادی و…
  • بررسی نهایی
  • مخزن آب استیل
پیشنهاد میکنیم بخوانید  تهراندشت کجاست

با مخازن استیل عایق و بهداشتی می توانید آب را برای مدت طولانی با بهترین کیفیت ذخیره کنید. در سایر مخازن نور خورشید و عوامل دیگر باعث تغییر در آب مخزن و کاهش کیفیت آب مخزن می شود. با داشتن مخزن آب استیل به راحتی می توانید آب را با بالاترین کیفیت ذخیره و استفاده کنید. این نوع مخزن در بسیاری از مراکز، منازل، کارخانجات و حتی مراکز راه دور مورد استفاده قرار می گیرد.

تنقین انتاکید تقی

مخازن ضد اسید استیل از دیگر مخازن استیل هستند که اغلب در صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی و نظامی کاربرد دارند. این نوع مخزن برای جلوگیری از خوردگی توسط اسید باید دوام و مقاومت بالایی داشته باشد. برای ساخت مخازن ضد اسید از مواد و انواع مختلفی استفاده می شود اما به جرات می توان گفت که بهترین مخازن اسید مخازن اسید استیل هستند زیرا دوام و مقاومت بالایی دارند و در این مورد مخازن استیل از S.S 316 ساخته شده اند. و S فولاد گرید S316L. بادوام هم هست.

مخازن استیل عایق

یکی از فنی ترین مخازن مربعی استیل ، مخزن استیل عایق است. این محصول برای تنظیم دمای محصول استفاده می شود. این محصول معمولاً در صنایع شیمیایی، غذایی و دارویی برای رساندن ماده موجود در مخزن به دمای ثابت و نگهداری آن استفاده می شود. لایه دوم این ظرف پشم شیشه و … برای تنظیم این دما استفاده می شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  جواب بازی آمیرزا تمام مراحل

مخزن استیل برای حمل شیر

ذخیره سازی و حمل و نقل از مهمترین مسائل در بخش تولید صنایع غذایی است. به این معنی که اگر در هنگام دست زدن به مواد غذایی دقت کاملی صورت نگیرد، نتیجه آن فاسد شدن غذا خواهد بود. در صنایع لبنی، این مشکل بسیار آسان خواهد بود، زیرا باکتری های موجود در شیر بسیار فعال هستند و بدون مراقبت باعث فاسد شدن شیر می شوند. مخزن استیل حمل شیر لازمه اولیه حمل شیر است، با این مخزن سیستم کنترل دما نیز وجود دارد تا بتوانید دمای شیر دریافتی را حفظ کنید و شیر به طور مرتب از بین برود و میکروب های سرماخوردگی شیر را از بین ببرید. باعث فساد و از بین رفتن پاستوریزه شدن شیر نمی شود.

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا