مجلهصنعت و تکنولوژی

بهترین بلوک برای دیوار چینی

چه امتیازی میدهید

در ساختمان سازی، دیوار مهم ترین سازه است و نحوه دیوار چینی بسیار مهم و حیاتی می باشد. بنابراین آشنایی با بهترین بلوک برای دیوار چینی به شما کمک می کند؛ دیوار درست و با کیفیتی بسازید. در ادامه این مقاله ما به بهترین بلوک برای دیوار چینی می پردازیم.

آشنایی با بهترین بلوک برای دیوار چینی

همانطور که می دانید انواع مصالح ساختمانی برای دیوار چینی وجود دارد. مردم زمان های قدیم، آجر را بهترین بلوک برای دیوار چینی می دانستند. اما آجر اندکی کوچک است و سرعت ساخت وساز را کاهش می دهد. بلوک ها انواع مختلفی دارند و انتخاب بلوک دیوار باید بر اساس نوع دیوار و کارایی آن باشد

بلوک سبک

بهترین بلوک برای دیوار چینی

بلوک سبک انواع مختلفی دارد و از آنها می توان به عنوان بهترین بلوک برای دیوار چینی استفاده کرد.بلوک سبک پوکه ای و بلوک سبک گازی یا هبلکس از جمله بلوک سبک می باشند. روش تولید بلوک سبک:

بلوک پوکه ای سبک مانند بلوک سنگین تولید می شود اما از پوکه معدنی یا صنعتی به جای ماسه استفاده می شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید  بیوگرافی مجید خراطها

بلوک سبک گازی از ترکیبات سیلیس،آهک ،سیمان، پودر آلومینیوم و آب به دست می آید. بعد از اینکه قالب گیری کردیم ، برش را انجام می دهیم. بلوک سبک باید در اتوکلاو قرار گیرد تا هوادهی شود.

بلوک سنگین

بلوک های سنگین همان بلوک سیمانی سنگین می باشد. این بلوک ها به صورت قطعات بتنی با سیمان، ماسه و شن تولید می شوند. بلوک های سیمانی سنگین در اندازه و ابعاد مختلفی وجود دارد و مهندسین می توانند از آن برای ساختمان ها یا دیوار ها استفاده کنند.

بلوک سنگین ترکیباتی از سیمان، ماسه و آب هستند. این مواددر دستگاه بلوک سازی مخلوط می شوند و در اثر فشار زیاد به بلوک سیمانی سنگین تبدیل می شوند. این بلوک ها در مقایسه با بلوک سبک، وزن بیشتری دارند.

بلوک سنگین مزایایی دارد که می توان آن را جزو بهترین بلوک برای دیوار چینی دانست. به عنوان مثال:

1.سرعت اجرا افزایش می یابد- 2.ضخامت دیوار استاندار می شود- 3.عایق صدا و حرارت است- 4.استحکام بالا و وزن استاندارد در بلوک سنگین وجود دارد

بلوک لیکا یا پوکه صنعتی

در ساختمان سازی بلوک لیکا یکی از کاربردی ترین مصالح می باشد. بلوک لیکا یا پوکه صنعتی جزو بلوک های سبک است. بلوک لیکا از دانه های بسیار سبک معدنی ساخته شده به همین دلیل وزن بسیار کمی دارند و از نظر قدرتی، دارای تحمل بالا می باشند. مزایایی که بلوک لیکا یا پوکه صنعتی دارد؛ باعث شده جزو بهترین بلوک برای دیوار چینی باشد. مزایایی چون:

  • بسیار سبک و کم وزن است
  • دارای کیفیت بالا
  • حداقل ترک موجود را دارد
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی
پیشنهاد میکنیم بخوانید  کاخ شمس (کاخ مروارید) کجاست؟

بلوک گازی یا هبلکس

بلوک گازی به بلوک اتوکلاو شده معروف است. علت کم وزنی و مقامت بالای بلوک گازی، داشتن بافت متخلخلی می باشد. لازم به ذکر است که مقاومت فشاری این بلوک به اندازه ای می باشد که فقط در دیوار های غیر باربر و دیوار های داخلی ساختمان می توان استفاده کرد.

بهترین بلوک برای دیوار چینی

ترکیبات بلوک گازی یا هبلکس، سیمان پرتلند، آب،آهک سیلیس و حباب ساز می باشد. چون این بلوک مورد تایید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می باشد، پس می تواند بهترین بلوک برای دیوار چینی باشد. ویژگی های بلوک گازی:

  • طول عمر بالا
  • عایق حرارتی و صوتی مناسب
  • عایق رطوبتی قوی
  • سازگاری با محیط

بلوک گچی

بهترین بلوک برای دیوار چینی

بلوک گچی سطح صاف و یکدستی دارد و برای چسباندن این بلوک ها از ملات استفاده می کنند. بلوک های گچی ساختار مستطیلی و بسیار سبک دارند. مزایای بلوک گچی بدین شرح است:

  • خاصیت ضد حریق
  • نصب آسان و سریع
  • عایق حرارتی
  • حمل آسان
  • ضخامت مناسب و کم
  • فاقد سیمان و بتن

بلوک clc

بلوک clc، به قطعات پیش ساخته بتنی گفته می شود. بلوک clc از فناوری های جدید ساخت بتن می باشد که در سال های اخیر بسیار از آنها استفاده شده است. ترکیبات اولیه این بلوک ماسه، خاکستر بادی، سیمان پرتلند، آب و سایر مواد مواد افزودنی می باشد. قبل از تشکیل این بلوک ها به آن فوم تزریق می کنند تا پاپدار شوند. معمولا از بلوک clc در جدا کننده فضای داخلی ساختمان و طبقات غیر باربر و ایجاد اختلاف سطح استفاده می شود. کاربرد های دیگر clc:

بهترین بلوک برای دیوار چینی
  • ساخت ارزان
  • عایق رطوبتی سقف
  • ساخت پارتیشن
  • ساخت عایق صدا
  • استفاده در روف گاردن
پیشنهاد میکنیم بخوانید  شعر زیبای فردا باز هم به تو فکر خواهم کرد از سید علی صالحی

بلوک پرلیت

بهترین بلوک برای دیوار چینی

برای آشنایی بیشتر با بهترین بلوک برای دیوار چینی، به بلوک پرلیت می پردازیم. بلوک پرلیت در دسته بندی بلوک های سبک قرار دارد و چون ویژگی های منحصر به فردی دارد، جز بهترین گزینه ها برای دیوار چینی می باشد. بلوک های پرلیت به دلیل خاصیت سبکی که دارند؛ به راحتی می توان از آنها برای دیوار کشی استفاده کرد. بلوک پرلیت در زمینه دیوار پوش کاربرد های فراوانی دارد و این بلوک ها جایگاه خاصی در صنعت ساختمان دارند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم به شما بهترین بلوک ها برای دیوار چینی را معرفی کنیم. همه بلوک ها مزایا و معایبی دارد اما شما باید بهترین بلوک را برای شرایط محیطی خود انتخاب کنید. در نظر گرفتن محیط ساختمان ، آب و هوای منطقه و مقدار هزینه به شما در انتخاب بهترین بلوک برای دیوار چینی کمک می کند.

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا